Бармен

 Загальні відомості про професію

Бармен (від англ. „bаr" загородка, прилавок, стійка, які відгороджують продавця від покупця, та „man" чоловік) - людина за стійкою і займається приготуванням напоїв та коктейлів. В ХІХ столітті в Україні були популярні шинки та корчми, де обслуговували шинкарі, корчмарі – продавці напоїв. На зміну їм прийшов буфетник (від французького "bufete”). Тепер знову повернулось слово "бармен”, включаючи в нього нову уяву про професію. Бармен вітає, інформує, дає поради споживачам, приймає і виконує їх замовлення.

Професію бармена відносять до типу професій "людина - людина", тому що головним предметом праці для неї є людина, а головною метою праці цієї професії є оперативне обслуговування відвідувачів та розрахунок з ними. Професійна придатність залежить від емоційної врівноваженості, особливої чутливості, вимагає вміння встановлювати і підтримувати контакти з людьми, розумітися на їх індивідуальних особливостях.

Характер роботи

Праця бармена повинна бути спокійною, продуманою, акуратною і артистичною. Найперше – це максимум уваги відвідувачам. Untitled 1Ще задовго до того, як відвідувачі прийдуть до бару, бармен повинен підготуватись до їх зустрічі, а саме підготувати своє робоче місце таким чином, щоб інвентар, посуд і продукти були розміщені на визначених місцях за барною стійкою під рукою. Працівники цієї професії повинні мати розвинені слухові та зорові відчуття, розвинений загальний та вербальний інтелект, хорошу пам'ять, практичне мислення.

Умови роботи

Важливою умовою успішної роботи бармена є власна емоційна стабільність та добра вольова регуляція психічних процесів. Емоційна стійкість реалізується в таких якостях, як урівноваженість, вміння спокійно та об’єктивно оцінити обставини. Вольова регуляція виражається у вмінні володіти собою, витримці. На думку роботодавців найважливіші риси барменів: активність, доброзичливість, уважність, відповідальність, чесність, зацікавленість в роботі з людьми. Бармен зобов'язаний володіти бездоганними манерами, дотримуватись правил етикету. Він має бути ініціативним, а при виникненні конфліктних ситуацій зберігати спокій і бути адекватним до всього, що відбувається.

Кваліфікаційні вимоги

Бармен повинен уміти: - обслуговувати споживачів; пропонувати, показувати, реалізовувати готові до споживання безалкогольні, слабоалкогольні Untitled 2напої, кондитерські вироби, закуски, страви. Готувати обмежений асортимент алкогольних та слабоалкогольних напоїв, холодних і гарячих страв, закусок. Складати заявки та отримувати напої, кулінарну продукцію та покупні товари. Відбраковувати неякісні товари за органолептичними показниками. Забезпечувати зберігання напоїв, кулінарної продукції та покупних товарів відповідно до термінів і режиму зберігання. Оформлять вітрини та прилавки, утримувати їх у належному стані. Експлуатувати та обслуговувати аудіо та відеоапаратуру. Контролювати додержання споживачами культури поведінки. Вести необхідний облік, складати та здавати товарні звіти. Підраховувати та здавати гроші. Проходити медичне обстеження в установленому порядку.

Споріднені професії

Буфетник, продавець продовольчих товарів, продавець-комерсант, касир, метрдотель.

Перспективи

Мережа закладів громадського харчування з кожним роком розширюється за рахунок створення приватних ресторанів, барів, міні-барів, кафе, кафетеріїв. А це, в свою чергу, призводить до створення нових робочих місць.

Попит на спеціальність - бармен є скрізь, хоча, звичайно, без гарної професійної підготовки там робити нема чого, ритм роботи й вимоги бувають дуже високі. Ймовірність працевлаштування залежить від кваліфікації бармена, його знань, вмінь, навичок. Отримавши початкову кваліфікацію бармена, потрібно бути готовим постійно її підвищувати. Вища категорія в цій професії бармени-фрістайлїсти і сомельє (знавці вин), зі спеціальною освітою, досвідом роботи, які згодом стають адміністраторами, керівниками підприємств.